1. Kerta // Tiistai 8.4

Tervetuloa tekemään vastamainosta!

Opetusharjoittelija Jouni pitää AT3 kurssin 5 ensimmäistä oppituntia, joiden aikana toteutetaan ainakin vastamainosprojekti, osallistutaan Mainoskupla2014 -kilpailuun ja opitaan kuvankäsittelyä ja GIMP kuvankäsittely ohjelman käyttöä.

Tämä sivu ei ole kurssin virallinen sivu, mutta toimii niin kauan kuin Jouni pitää oppitunteja (Tiistai 8.4 - Keskiviikko 16.4).

Meilä on käytössä PADLET seinä! Sinne voit koota ajatuksiasi, lisätä inspiraatioksi muille löytämääsi materiaalia ja kirjoittaa pohdintojasi.

1. Kerta // Tiistai


1. Tehtävä: Ideointia ja Suunnittelua

1. Avaa suunnittelulomake ja tallenna se luomaasi projektikansioon (jos et ole luonut kansiota, tee se nyt).
2. Ideoi, suunnittele ja jaa inspiraatiota
3. Kerro lyhyesti ideastasi PADLET seinälle ja jaa hyviä vastamainos ideoita

2. Tehtävä: Kuvaus

Kuvaa vastamainostasi varten tarvittava määrä kuvia. Kuvat siirretään oppitunnin päätteeksi omaan projektikansioon.


MAINOSKUPLA2014
Lue lisää kilpailun kotisivulta. Osallistuminen on ehdottoman vapaaehtoista. Ota huomioon ohjeet ja vastamainokselle asetetut vaatimukset. Sivuilla näet jo lähetettyjä töitä.

Vastamainos inspiraatiota

Seuraavien linkkien takaa löydät vastamainoksia. Voit hakea inspiraatiota myös olemassa olevista mainoksista. Jounilta saat lehtiä joista voit hakea inspiraatiota.

Fifi - Vastamainoksia
Google - Vastamainos

Mainos ja mainonta

Mainonta on markkinointiviestintää. Huomioitavaa, on että se on maksettua tiedottamista, jolla on jokin tavoite. Tämä tavoite on yleensä saada jokin tuote myytyä enemmin tai myöhemmin, mutta mainonnalla voidaan yrittää vedota asenteisiin ja tunteisiin. Mainonnan avulla luodaan tavaramerkkejä, eli brändejä. 
Pohdi erilaisia brändejä ja milla tavalla niillä yritetään luoda mielikuvia? (Padlet seinä)


A-talk: Tämä ei ole mainos -ohjelman toteutti Nuorten Ääni -toimitus, jonka tavoitteena on tuoda nuorten näkökulmia esille mediassa. Ohjelmaa oli tekemässä yli 20 iältään 13-20-vuotiasta toimituksen jäsentä.

Uudenlainen mainonta, missä mainosta ja sisältöä on vaikea erottaa toisistaan, on yleistymässä. Esimerkkinä elokuviin ja tv-ohjelmiin sijoitetut tuotteet tai aikakauslehdissä julkaistut artikkelit.
Pohdi missä kaikkialla mainontaa voi esiintyä? (Padlet seinä)


Lisätehtäviä:


1. Tutustu GIMP ohjeisiin: GIMP - suomi ja/tai GIMP ohje 2 (Tehtävät gimp -suomi sivulla)
2. Sekalaisia lisätehtäviä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti